17 februari 2013

DIY Ombre kasten


Misschien kunnen jullie je het nog herinneren. Toen ik vorig jaar in juni begon met dit blogje, zouden we net gaan beginnen met de verbouwing van de zolder. Zoals het hoort bij een verbouwing duurt het natuurlijk veel langer dan gedacht en gehoopt! Maar het einde komt nu echt in zicht! De isolatie zit, de gipsplaten zitten tegen het plafond, de oude vloer is eruit en na ook die geïsoleerd te hebben liggen de nieuwe vloerplaten ook. Nu het tijd is voor de afwerking, is het EIN-DE-LIJK ook tijd voor de aankleding! Omdat onze zolder niet heel hoog is, maar ik toch wel graag mijn kleding op onze kamer wil, moest ik opzoek naar lage kledingkasten. Op Marktplaats vond ik deze simpele ladekasten. Voor een paar tientjes konden we er 2 vinden (bij 2 verschillende verkopers!)


Als jullie me volgen op Pinterest zullen jullie al wel gezien hebben dat ik vooral veel vergrijsde groen/blauwtinten heb gepint. Samen met veel wit en natuurlijke tinten vind ik het prachtig, zeker voor onze toch wat donkere zolderkamer. Voor deze kastjes wilde ik dan ook heel graag deze kleuren gebruiken, dus heeft mijn mannetje wat gemengd en geschilderd met dit als resultaat!



Ik ben zo blij met het ombre verloop van de lades!  De kleur die we als uitgangspunt hebben gebruikt heet Early dew van flexa. Deze kleur zullen we ook op 1 van de muren gebruiken! Mijn mannetje is begonnen met de onderste lades te schilderen in de donkerste kleur. Hierna heeft hij net zo lang kleine beetjes wit toegevoegd bij de verf tot hij de middelste kleur had. Voor de bovenste lades is er nog meer wit toe gevoegd. De kast zelf hebben we wit gemaakt, waardoor de lades nog mooier uitkomen.


De kasten zijn groot genoeg voor onze liggende kleding en er is genoeg ruimte om wat mooie spulletjes op de kasten te zetten. Hopelijk kan ik jullie binnen een niet al te lange tijd foto's laten zien van de kasten op de zolder!

xx Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen